سه هزار
Article Image

حمایت از ترامپ افشاگر چه چیزی درباره شماست

این سوال باعث شد که من به معنای حمایت از ترامپ فکر کنم! چگونه حامیان ترامپ می‌توانند همه چیزهایی را که دیگرانی مثل ما منفی می‌دانیم، نادیده بگیرند؟

وقتی به این فکر می‌کردم که مردم چگونه می‌توانند از ترامپ حمایت کنند، فهرستی از چیزهایی را که ترامپ گفته یا انجام داده است را نوشتم.

نشانه‌های پیری

ترامپ در چند هفته اخیر نیکی هیلی را با نانسی پلوسی سخنگوی سابق مجلس نمایندگان اشتباه گرفته است. چندین بار به اوباما اشاره کرده در حالی که منظورش بایدن بوده است. او جو بایدن را «جو خواب آلود» خطاب کرد و گفت: «او حتی نمی‌داند زنده است یا نه.» بایدن نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد. اما یک پیرمرد ۷۷ ساله [ترامپ] که به طور منظم اشتباهات مشابهی را انجام می‌دهد، چگونه می‌تواند اظهار نظر کند که جو بایدن برای ریاست جمهوری بسیار پیر است؟

دخالت عزل و نصب‌ها

انتصابات مشکوک و سوال‌برانگیز سیاسی ترامپ در کابینه و سازمان‌های فدرال، و سپس اخراج بسیاری از آنها که در برخی مواقع به وسیله توییتر انجام می‌شدند. همچنین ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، دخالت‌هایی در امور نیرو انسانی انجام داد اگر هر مدیر شرکتی آنگونه اقدام می‌نمود، اخراج می‌گردید. ده‌ها نفر از افرادی که سابقاً توسط ترامپ منصوب شده‌اند، مخالف تلاش‌های او برای بازگشت به قدرت هستند، از جمله این افراد می‌توان به ژنرال جان کلی اشاره نمود که ترامپ او را «یک پست‌فطرت با مغزی کوچک و دهانی بزرگ» نامید.

علاقه و اعتماد به پوتین

توصیف ولادیمیر پوتین، بخاطر اقداماتش در اوکراین به عنوان «نابغه» و «باهوش». به گفته ولادیمیر زلنسکی، ۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند. اگر این عدد دقیق باشد، مجموع مرگ و میر در اوکراین احتمالاً از ۵۰ هزار فراتر می‌رود در حالی که چشم‌اندازی از پایان جنگ وجود ندارد.


متن کامل را در شماره صفر فصلنامه «گام سوم» بخوانید.