سه هزار
جدیدترین مطالب
Article Image
فصلنامه گام سوم شماره صفر منتشر شد

در این شماره دو مقاله حذف شده از سایت Medium با عناوین «ترامپ دیوانه است» و «اسرار تهاجم پوتین» به همراه پرونده‌ای با عنوان «سیاهچاله تکنولوژی» چاپ شده است.

Article Image
بازیگر پنهان انتشار اطلاعات نادرست کیست؟

اینترنت، باتلاقی از اطلاعات نادرست است که بزرگ‌ترین برندهای معروف و آژانس‌های تبلیغاتی‌شان این باتلاق را با ریختن پول به داخل یک سیستم پیچیده و هزارتو که هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند چگونه کار می‌کند، تأمین مالی می‌نمایند.

Article Image
۱۲ نشانه‌ای که هوش پایین را فاش می‌کنند

در چند دقیقهٔ آینده، شما قرار است به یک نابغهٔ تأییدشده تبدیل شوید. البته نه به صورت رسماً تأییدشده، اما حداقل از یک فرد معمولی، باهوش‌تر خواهید شد.

Article Image
اهمیت حریم خصوصی در زندگی نوجوانان

هر نوجوانی به مقداری حریم خصوصی نیاز دارد. در این مقاله درباره اهمیت حریم خصوصی برای نوجوانان، ارتباط آن با اعتماد و زمان مناسب برای کنکاش در امور شخصی آن‌ها صحبت شده است.

...

نویسنده:         مترجم:         ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

ChatGPT فاتح آینده است؛ اما کدام آینده؟

OpenAI قصدی برای آغاز یک تغییر نسل در صنعت فناوری نداشت. اما این کار انجام شد. حالا تنها کاری که باقی مانده انتخاب مسیر آینده است.

ChatGPT که حدود یک سال و نیم پیش توسط OpenAI راه‌اندازی شد، ممکن است تا به امروز، قدرنادیده‌ترین عاملی در تاریخ باشد که عمیق‌ترین اثرات را گذاشته است. زیرا که بخاطرش کسی روی صحنه نایستاد و اعلام نکرد که آینده را اختراع کرده است و هیچکس فکر نمی‌کرد که چیزی راه‌اندازی می‌کند که آنها را ثروتمند خواهد نمود.

از زمان معرفی ChatGPT تا امروز اگر فقط یک چیز یاد گرفته باشیم، این است که هیچ‌کس، [نه رقبای OpenAI، نه عموم کاربران فناوری و نه حتی سازندگان پلتفرم] فکر نمی‌کردند ChatGPT به فناوریِ مصرفی‌ای تبدیل شود که سریع‌ترین رشد را در تاریخ دارد. شاید دلیل اینکه به نظر می‌رسد ChatGPT همه چیز را تغییر داده است، این باشد که با نگاهی به گذشته با این واقعیت روبرو می‌شویم که هیچکس آمدن ChatGPT را پیش‌بینی نکرده بود.

از نظر ظاهری چیز خاصی ندارد. ویژگی‌های جدید صوتی و تصویری آن جالب هستند، اما اصولاً هنوز هم فقط یک رابطِ چتِ تقریباً طراحی شده است و از طرفی با «مشکلات قابل اطمینان بودن» نیز روبروست، اما این موضوع مانع شتاب آن نشد. در پنج روز، یک میلیون کاربر داشت و فقط پس از دو ماه ۱۰۰ میلیون نفر را جذب کرد و اکنون افتخار می‌کند که هر هفته ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

متن کامل را در شماره صفر فصلنامه «گام سوم» بخوانید.

منبع:

مطالب مرتبط