سه هزار

۱۲ نشانه‌ای که هوش پایین را فاش می‌کنند

در چند دقیقهٔ آینده، شما قرار است به یک نابغهٔ تأییدشده تبدیل شوید. البته نه به صورت رسماً تأییدشده، اما حداقل از یک فرد معمولی، باهوش‌تر خواهید شد.

سامانتا رایتس

منبع: Medium

مترجم: مرجان بختیاری ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

چرا همیشه زندگی‌مان را خراب می‌کنیم؟

از اهمال‌کاری و حواس‌پرتی تا اعتیادهای رفتاری و فکری، این پدیده فراگیرتر از آن است که فکر می‌کنیم. اما چرا بسیاری از ما به‌صورت ناخودآگاه به جنگ خود می‌رویم؟ این مقاله به دنبال پاسخی برای این سؤال است.

الیان گلیزر

منبع: Aeon

مترجم: نیوشا امیدی ۱۷ شهریور ۱۴۰۳


اهمیت حریم خصوصی در زندگی نوجوانان

هر نوجوانی به مقداری حریم خصوصی نیاز دارد. در این مقاله درباره اهمیت حریم خصوصی برای نوجوانان، ارتباط آن با اعتماد و زمان مناسب برای کنکاش در امور شخصی آن‌ها صحبت شده است.

دنیس ویتمر

منبع: Parents

مترجم: نیوشا امیدی ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

دلیل اضطراب بازگشت به مدرسه و روش کاهش آن

پاسخ دو متخصص در مورد اضطراب بازگشت به مدرسه و اینکه چه چیزی باعث آن می‌شود به همراه نکات و ترفندهایی برای کاهش استرس فرزندتان را در این مقاله بخوانید.

کیمبرلی زاپاتا

منبع: Parents

مترجم: نیوشا امیدی ۲۲ شهریور ۱۴۰۳


بازیگر پنهان انتشار اطلاعات نادرست کیست؟

اینترنت، باتلاقی از اطلاعات نادرست است که بزرگ‌ترین برندهای معروف و آژانس‌های تبلیغاتی‌شان این باتلاق را با ریختن پول به داخل یک سیستم پیچیده و هزارتو که هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند چگونه کار می‌کند، تأمین مالی می‌نمایند.

استیون بریل

منبع: Wired

مترجم: مرجان بختیاری ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

جهان خسته از نابرابری و ثروتمندان

با تشدید بحران‌های محیط‌زیستی، اجتماعی و انسانی، جهان دیگر قادر به تحمل دو چیز نیست: ۱- هزینه‌های نابرابری اقتصادی ۲- جامعه ثروتمندان. کاهش نابرابری اقتصادی به‌تنهایی درمانی برای این بحران‌های جهانی نیست، اما نقش محوری در حل همه آنها دارد.

ریچارد ویلکینسون و کیت پیکت

منبع: Nature

مترجم: نیوشا امیدی ۲۸ مرداد ۱۴۰۳